Lange katoenen vrouwenblouse met horizontale banen die zijn versierd met fel gekleurde motiefjes

voor 1977
Oaxaca (deelstaat)

Huipil die door vrouwen in San Andres Chicahuaxtla wordt gedragen. De Triqui-huipiles van Chicahuaxtla, Santo Domingo, Itunyoso, Xochistlan en Copala lijken op elkaar; drie aaneengenaaide lappen met aangebrachte linten en een ronde halsopening. Echter, de motieven variëren lokaal. Vervaardiging Geweven in San Andres Chicahuaxtla op de 'telar de cintura' (heupweefgetouw). Drie aparte lappen met ingeweven decoraties die met twee zwarte linten aan elkaar zijn gezet. De halsopening is afgebiesd met lange linten van satijn.