Korset van katoen, langs bovenrand broderiekant, vetersluiting achterzijde, voorzijde busksluiting, roze zijden strik middenvoor, extra inrijgbanden aan zijden, jarretels

Maker
Royal Worcester
Museum Rotterdam
1910/1915
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Korset van (ongebleekt) katoen, verstevigd met baleinen, bovenrand afgezet met brede rand Engels borduurwerk. Rijgvetersluiting met metalen ogen en roze rijgveter. Voorzijde voorzien van een busksluiting, over het bovenste haakje is een roze zijden strik met een knopspeld vastgezet (niet origineel). Aan de beide zijkanten op heuphoogte nog een extra inrijgmogelijkheid door middel van een band met gespsluiting. Met jarretels.