Kokerrok door Tan Ping Djin met bloemboeketten en pauwen, en groot vlak met geometrische achtergrond met boeketten

Vervaardiging: Tan Ping Djin
ca. 1950

Aaneengenaaide kokerrok, met een bloemenboeket (buketan; chrysanten?) met druiven op de kepala ('hoofd'), en in algeheel trellis-motief (weef-imitatie) op de badan ('lichaam'), met daarop nog identieke boeketten. De trellis is gevuld met het grinsing-motief (lijkt op slangenhuid) volgens de verzamelaar. Boeketten zijn oorspronkelijke echt Europese motieven, maar werden snel populair onder Indo-Chinezen, vooral na hun wettelijke gelijkstelling in 1920 aan de (indo-)Europeanen, als statussymbool (Heringa, 1996). De doek is gemaakt door (Indo-)Chinezen en was bestemd voor de Indonesische markt.