Klederdrachtpop van een vrouw uit Urk

Doorzoek de website met tags
Maker
Hesterman, J.A.
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1949-07-22

Klederdrachtpop van een vrouw uit Urk in zondagse kleding. Vrouw in zondagse kleding. Op het hoofd een ondermuts, een oorijzer en een hul met gegeelde kant en een dessien; het haar met een rol aan de voorzijde. Om de hals een glasgranaten ketting. Een onderborstrok, ee middelde, een rose kraplap met ingeweven patronen, een zwarte zijden doek met franje. Een rood/wit/blauw gestreepte onderrok van baadjesgoed, een rode tussenrok en een grotendeels laken bovenrok. Het zondagse schort met gebloemd lint langs bovenzijde en zijkanten. Zwart schortband met witte spiegeltjes, goudkleurig gespje middenvoor. Vrouw in zondagse kleding. Op het hoofd een ondermuts, een oorijzer en een hul met gegeelde kant en een dessien; het haar met een rol aan de voorzijde. Om de hals een glasgranaten ketting. Een onderborstrok, een middelde, een rose kraplap met ingeweven patronen, een zwarte zijden doek met franje. Een rood/wit/blauw gestreepte onderrok van baadjesgoed, een rode tussenrok en een grotendeels laken bovenrok. Het zondagse schort met gebloemd lint langs bovenzijde en zijkanten. Zwart schortband met witte spiegeltjes, goudkleurig gespje middenvoor.