Katoenen wikkelrok met rotsen, bloemen en vlinders

ca. 1973
Tasikmalaya (stadsgemeente)

Deze kain panjang is effengroen met solo soga (stijl Mas Go) met aan de onderkant rotsen, bloemen en vlinders, in een Cirebon stijl (Fasik). De korte uiteinden bevatten een rij driehoekjes naar buiten gericht, gigi walang, een motief dat beschermende kwaliteiten heeft (Heringa, 1996:208). De rok is tevens gedecoreerd met glazen kraaltjes. Veldhuisen merkt op dat de doek een meegaan in de stijl van Ibu Sud vertoont. De doek is gemaakt in een lokale werkplaats en was bestemd voor alle culturele groepen.