Katoenen weefsel met ruitpatroon, dat vermoedelijk bestemd was voor een vrouwenrok

voor 1958
Oaxaca (deelstaat)

Lap stof, vermoedelijk voor het maken van een rok. Indien dit zo is, dan kan het zijn dat de rok tot kokerrok genaaid zou worden. Het is ook mogelijk dat de doek om het lichaam gewikkeld wordt. Vervaardiging Vrij los weefsel in linnenbinding, vermoedelijk machinaal geweven. Rode schering- en inslagdraden vormen ruiten op een rode ondergrond. Op één plaats vertoont het rood witte stukjes, hetgeen met opzet d.m.v. ikat kan zijn aangebracht, dan wel veroorzaakt kan zijn door slordigheid.