Katoenen vrouwenblouse met borduursel rond de hals en op de mouwen

TM-4012-1a
voor 1971
Huauchinango

Witte katoenen blouse met paarse geborduurde florale motieven op de mouwen. Op de borst en rug zijn herten afgebeeld. In Mexico hebben niet alleen de verschillende indiaanse culturen hun eigen klederdracht, maar ook binnen de culturen zijn er verschillen per regio en dorp. Nahua zijn de afstammelingen van de Azteken en vormen een linguistisch gerelateerde, maar zeker niet cultureel homogene groep. Ze leven wijd verspreid over Mexico. De gewoontes van de regio's waar ze zich vestigden hebben ze overgenomen, hetgeen onder andere tot uiting komt in de kleding.