Katoenen vlag met het logo van de Middelbare Landbouwschool te Yogyakarta

ca. 1975
Yogyakarta (stadsgemeente)

Op deze groene vlag is het logo van de Middelbare Landbouwschool van Yogyakarta gebatikt; erboven staan de volgende letters, 'spma', die staan voor: 'sekolah pertanian menenga atas' (Middelbare landbouwschool). Onder andere een korenaar en een tak met katoen (?) zijn er op afgebeeld. De doek is door Veldhuisen van een man verkregen die in 1977 een 'sentimental journey' maakte naar Indonesië en daarbij verscheidene ex-fellows opzocht. "...Eén daarvan, Suhardi, is docent aan de Sekola Pentanian Menenga Atas in Yogyakarta. Op 13 juni 1979 stelde hij mij tijdens mijn bezoek aan de school voor aan de directeur die mij deze vlag overhandigde. Dat is alles wat mij ervan bekend is". De doek is gemaakt in een Indonesische batikkerij en was bestemd voor Indonesië.