Katoenen kokerrok geheel bedekt met prada, en met boeketten, vogels en kleine bloemen

ca. 1920
Sumatera

met de cap vervaardigde kokerrok in prada, met goudblad bedekt. De kepala ('hoofd') bevat een stijf boeket met vogel en bloemen er omheen. De badan ('lichaam') heeft dit motief twee maal. Boeketten waren oorspronkelijk echt Europese motieven, en de soort afgebeelde bloemen, maar ook dieren, hadden voor verschillende culturele groepen een eigen symboliek (Heringa, 1996:66). Normaliter wordt een batik met prada geassocieerd met ceremonieel en welvaart. In de vorstenhoven waren zulke doeken alleen bestemd voor de meest voorname gebeurtenissen zoals koninklijke huwelijken of speciale hofceremoniën. Indo-Chinezen aan de noordkust geven zulke doeken met bruiloften als teken van geluk (McCabe Elliot, 1984:82). Deze rok is gemaakt door Indo-Chinezen en was bestemd voor de export naar Sumatra.