Katoenen kokerrok door Nj. Oey Kok Sing met grote lotusbloemen en diagonale banen

Vervaardiging: Oey Kok Sing
ca. 1934

Blauw-witte kokerrok, met de kepala ('hoofd') met diagonale stroken waarin o.a. bloemen. De badan ('lichaam') bevat grote lotusboeketten. Boeketten waren oorspronkelijk echt Europese motieven, en de soort afgebeelde bloemen, maar ook dieren, hadden voor verschillende culturele groepen een eigen symboliek (Heringa, 1996:66). Deze rok is gemaakt in een Indo-Chinese batikkerij en was bestemd voor gebruik door Indo-Chinezen en voor de export.