Katoenen kokerrok door Mej. A. Wollweber met bloemen, vlinders en libellen

Vervaardiging: Mej. A. Wollweber
ca. 1870
Pekalongan (regentschap)

Deze rok heeft bloemen, bladeren en libellen in de kepala ('hoofd'), en twijgjes, bladeren en vlinders op de badan ('lichaam'). De doek staat afgebeeld in het boek van Veldhuisen (1993:72). Over mejuffrouw Wollweber is niets bekend. Ze wordt genoemd door Rouffaer, en de informanten van Veldhuisen kenden wel haar naam, maar hadden geen verdere informatie. Wollweber bracht o.a. drie gebatikte sarongs in op de Tentoonstelling voor agricultuur, veeteelt en nijverheid in Batavia in 1893, waaronder een sarong prada (Veldhuisen, 1993:71).