Katoenen hoofddoek voor een priester

voor 1918
Sumatera Utara (provincie)

Wordt bij feesten gedragen. Deze driekleurige doek is in de Toba-Batak taal een 'talitali tiga bolit'. Een 'talitali' wordt net als een stuk touw om het hoofd gewonden (van der Tuuk 1861:236); 'tiga bolit' beschrijft een doek van twee of drie kleuren (1861:394). Onderhavige hoofdbedekking bestaat uit geïmporteerde stof. Zulke hoofdbedekkingen worden door mannen gebruikt. Volgens de museumgegevens word ze gedragen op dezelfde gelegenheden als wanneer het kleurige priesterbaadje (60-6) wordt aangetrokken.