Katoenen gekleurde buikband van een mannenkostuum

TM-4314-2c
voor 1976
Larrainzar

Kleurige gordel die hoort bij een mannenkostuum, bestaande uit een shirt, broek, tuniek, buikband of gordel, hoed, schoudertas en sandalen, zoals dat rond 1977 nog tot de dagelijkse kleding van een Tzotzil-indiaan behoorde. De gordel wordt over het shirt gedragen, aan de voorkant geknoopt waarbij de uiteinden zichtbaar achter de band gestoken worden. Indien de tuniek gedragen wordt gaat de gordel hier omheen. De tas is een schoudertas. Vervaardiging Rode buikband met zwarte en witte streepjes in de breedte. Beide uiteinden hebben een extra versiering van stippen in rood. De figuren zijn aangebracht door extra toegevoegde weefdraden.