Jak van wit bedrukt batist

Doorzoek de website met tags
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
onbekend

Jak, behorend bij rok onderdeel van japon. Witte bedrukte batist met zwarte strooimotiefjes en stroken met randpatroon. Voering witte katoen. Getailleerd, maar coupenaden voorpanden zijn er uitgehaald. Achter ronde tailleurnaden eindigend in een puntig schootje. Gladde mouw, aan onderzijde rouche met randpatroon. Langs de ronde hals een koordje dat om de 2,5 cm is vastgehaakt. Sluiting middenvoor met witte glazen knopen en knoopsgaten. Jak, behorend bij rok 12712 A en B, onderdeel van japon. Witte bedrukte batist met zwarte strooimotiefjes en stroken met randpatroon. Voering witte katoen. Getailleerd, maar coupenaden voorpanden zijn er uitgehaald. Achter ronde tailleurnaden eindigend in een puntig schootje. Gladde mouw, aan onderzijde rouche met randpatroon. Langs de ronde hals een koordje dat om de 2,5 cm is vastgehaakt. Sluiting middenvoor met witte glazen knopen en knoopsgaten; de knopen zijn vermoedelijk van later datum, ze zijn te zwaar. Ook is de voorzijde uitgelegd en zijn de knopen verplaatst. Rok met losse draperie met lijfje. Een crinoline hoort eronder. Erg vuil. De figuurnaden zijn eruit gehaald. Vroege voorbeelden van zomerjurken. Is later als verkleedjurk gebruikt. Niet originele knopen hebben kleine zwarte knoopjes aan gezeten. Hele modieuze mode. Gedrukt borduurwerk.