Jak van bedrukt katoen

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Credits
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
schenking 1962-09-30

Kort jakje van bedrukte katoen, beige fond met zalmrose roosjes. Linnen voering met eigen sluiting middenvoor met twee haken en ogen. Laag uitgesneden hals waarlangs gedraaid bandje van dezelfde stof. De mouwen zijn zeer lang en iets rond geknipt. Middenachter sterk gerimpeld diep ingezet. Aan de onderzijde van de mouwen een open zigzagrandje van dezelfde stof. Heel kort duidt op 1820-1830. Leuke burgerjapon. Kort jakje van bedrukte katoen, beige fond met zalmrose roosjes. Linnen voering met eigen sluiting middenvoor met twee haken en ogen. Laag uitgesneden hals waarlangs gedraaid bandje van dezelfde stof. Front slaat over de voering heen en sluit aan de linker zijkant. Het heeft een gefronst middenstuk. Achterpand lage hals met gedraaid bandje. Strak schouderpasje, daaraan gerimpeld middenachterpand. De rimpels lopen diagonaal naar het middenachter. Strook aan het lijfje is middenachter sterk gerimpeld in een staartje. Aan de zijkant twee geruite bandjes. De mouwen zijn zeer lang en iets rond geknipt. Middenachter sterk gerimpeld diep ingezet. Aan de onderzijde van de mouwen een open zigzagrandje van dezelfde stof. Heel kort duidt op 1820-1830. Leuke burgerjapon.