Installatie handwerktechnieken, top en rokje

Slobbe, Alexander van
31241/001-002
Centraal Museum
2010 -
bruikleen, installatie mede mogelijk gemaakt met steun van de Mondriaan Stichting, 2010

Installatie met zeven poppen. De kleding geeft verschillende handwerktechnieken weer: breien, haken, vlechten, appliqueren, borduren, weven en rijgen. 001: Top, met vier geborduurde vlakken. 002: Rokje, ingedeeld in vlakken.,Deze installatie is in opdracht van het Centraal Museum gemaakt ter gelegenheid van de tentoonstelling 'Stof tot nadenken. Alexander van Slobbe, een onafhankelijke vormgever in de mode', 13 februari tot en met 16 mei 2010.