Herenensemble bestaande uit jas en broek

Doorzoek de website met tags
Tuyl, Jeroen van
31576/001-002
Centraal Museum
2011-09-11 -
in opdracht van het museum vervaardigd, 2011

001: colbert002: pantalonHet kostuum is donkerblauw van kleur met lichte verticale strepen. Het colbert heeft aan de buitenzijde 2 donkere knopen, 1 borstzak en 2 heupzakken. De binnenzijde (deels gevoerd) heeft 2 binnenzakken. Boven de linker binnenzak is het merklabel Jeroen van Tuyl bevestigd. Iedere mouw heeft 4 donkere knopen en een mouwsplitje. Het colbert heeft een dubbele kraag, een rever aan de binnenzijde en een enkele split aan de onderkant van de achterzijde. De pantalon heeft geen omslag. De sluiting van de pantalon: 1 rits, 1 knoop, 1 metalen haak en aan de rechterzijde 1 achter-broekzak.,Het pak is gedragen door Frans van Gestel, de producer van onder meer De Poolse bruid, Black Butterflies en De Heinekenontvoering. In 2011 is hij gevraagd als Gast van het Jaar voor het Nederlands Filmfestival. Speciaal voor die gelegenheid heeft het Centraal Museum Jeroen van Tyul gevraagd om een pak op maat te ontwerpen, dat hij op meerdere momenten gedurende het NFF heeft gedragen. De laatste keer was tijdens de premiere van de film De Heinekenontvoering.