Herencolbert met drie losse stofstalen en los etiket

Maker
Pall-Mall
05926a=c
TextielMuseum
1960-1961
schenking 2011-11

Eenvoudig wollen colbert met revers, een enkele rij knopen en twee zakken met klep. Binnenzijde gevoerd en voorzien van twee binnenzakken. In de jas het etiket 'Pall- Mall Best of all-sportswear'. De stof van dit colbert, een ruitdessin, is geweven bij C. Mommers & Co in Tilburg (de fabriek waarin het Textielmuseum is gevestigd). b) stevig stuk papier waarop drie stofstalen zijn bevestigd. Eén is exact dezelfde stof als die van het colbert. De andere twee hebben een afwijkende kleur. c) los etiket dat onder het etiket van Pall Mall was bevestigd en er uitgetornd is. In dit etiket is de naam 'Jacmont' ingeweven en de afbeelding van een ram, staande voor bergtoppen.