Hemd voor een man

Doorzoek de website met tags
RV-4514-11
Larrainzar

Wijd mannenhemd, uit één lap gemaakt van dikke, witte, op een heup- weefgetouw geweven katoen. Dubbelgevouwen en zijkanten dichtgenaaid met een klein overhands steekje. Ronde halsopening met langgerekt V-vormig split uitgeknipt en met een rolzoompje afgewerkt (5 - 1½ cm. B.). Halflange mouwen, elk uit een dubbelgevouwen rechte lap van 35 cm. breed, van gemerceriseerde rode katoen op een heupweefgetouw geweven in kettingrips, met enkeldraads zwart streepje op 3 mm.. Mouwen gezoomd en met een dichte overhandse steek dichtgenaaid en aan het pand gezet (L. 40 cm.). Gekocht in San Andres Chamula = Larrainzar op de zondagsmarkt van 21 februari 1971 voor 45 pesos = fl. 13,50.