Handtas

Handtas, ‘Plunge’, Gabriella Ingram, silicone rubber stof met lovertjes, (Engeland)

Ga­briel­la In­gram
nr. 4773a
Tassenmuseum Hendrikje

De Britse ontwerper Gabriella Ingram is het brein achter deze tas. Ingram heeft een achtergrond in theater ontwerpen en dit ontgaat zeker niet in haar creaties. Haar tassen worden vaak getypeerd als wearable art. Ze heeft een voorliefde voor het combineren van traditionele en moderne technieken met onconventionele materialen.

Deze tas is gemaakt van silicone rubber die vloeibaar wordt gegoten in een voorbedrukte mal. De lovertjes ‘voering’ is naderhand toegebracht. De tas sluit met behulp van kleine magneetjes aan de zijkanten. Dit specifieke model maakt deel uit van de RBR7 Under the sea collectie, waarin zeedieren, monsters en mythes een prominente rol spelen. Zo zijn duidelijk de karper handvaten met schelp en ‘watermotieven’ zichtbaar bij dit exemplaar. Wat ook opvalt zijn de architectonische en achttiende eeuwse (Rococo en Barok) invloeden die Ingram vaak gebruikt in haar ontwerpen.