Gouden ring met haarwerk, Zeeland, 1814–1906

1

Doorzoek de website met tags
Z.62-48
Nederlands Openluchtmuseum
1814 – 1906

Deze ring van 18-karaats goud heeft een afbeelding van haarwerk. De afbeelding bestaat uit een graftombe met treurwilg en de initialen ‘PVDR’. Deze ring is door het museum aangekocht in Zeeland. Dit soort ringen werd bij de Zeeuwse streekdrachten echter niet algemeen gedragen. De ring is waarschijnlijk gedragen door een vrouw in modedracht. De maker is onbekend. De ring heeft een gehaltemerk dat gebruikt is tussen 1814 en 1906.

27 jul 2021

Ben zelf in het bezit van een ring met een overlijdensdatum 1830
In zoals het lijkt gemaakt in rosé goud en fijner als die u in uw collectie heeft , kan helaas nergens verdere informatie vinden en ook niet waar voor ik hem eventueel moet verzekeren