Gouden kledingspeld, gedragen in tijden van rouw

voor 1993
Singapore

Kledingspeld, door Indo-Chinezen gedragen als rouwsieraad. Deze 'kerosang' bestaat oorpsronkelijk uit drie afzonderlijke broches. Bij bepaalde gelegenheden werden de drie sieraden aan elkaar bevestigd, zodat ze tevens als halssieraad konden fungeren. Bruiden droegen bijvoorbeeld vaak de kerosang-sets van hun moeder. Met deze sieraden kon men welvaart en voorspoed tonen. Blijkbaar was dat ook tijdens rouwperiodes een gewoonte. Vervaardiging Edelsmeedwerk. Sommige diamantjes vertonen barsten, waardoor het vermoedelijk glas betreft.