Geweven ceintuur met traditionele geometrische patronen versierd

Doorzoek de website met tags
RV-5946-368
Tuxpan

Ketting: handgesponnen witte en van nature bruin wol. Inslag: handgesponnen witte wol. Techniek: Langs de zelfkanten een kettingribsweefsel met wit-bruin strepenpatroon, plus een smal patroon van witte en bruine dwarsstreepjes. Centrale gedeelte is een kettingpatroonweefsel (ketting: 1 wit, 1 bruin, 1 wit, 1 bruin enz.): over de gehele lengte loopt een brede zigzagstreep ; de driehoekige ruimtes die zo ontstaan zijn gevuld met kleine driehoekjes en zandlopermotieven. Het patroon is traditioneel. Rondlopend weefsel (Eng: ring weaving). Kettingdraden zijn doorgesneden en verwerkt in vier gevlochten franjes.