Gewaad van een 'Chinelo' danser

Doorzoek de website met tags
RV-4880-526a
[NI]
Tepoztlán

Regionale dracht bij dans van de Chinelos, een carnavalsdans, belangrijk evenement in 't stadje Topoztlan. Groepen dansers met hun eigen dansers uit verschillende wijken en uit plaatsjes in de omgeving komen de carnavals-dagen naar Tepoztlan, een Nahua-gemeenschap. Zij dansen die dagen uren achtereen gemaskerd en verkleed op het marktplein. De groep die het langst danst, is de winnaar. Lang, rood fluwelen kleed, gegarneerd met wit boant en brede stroken witte nylon-kant langs de mouwen en even onder de hals. Het kleed valt in plooien naar beneden.