Geruite schouderdoek voor vrouw en ouder meisje in de rouw, Staphorst, 1945–1952

Doorzoek de website met tags
K.396-52
Nederlands Openluchtmuseum
1945 – 1952

Deze katoenen schouderdoek is in 1952 voor fl.6,50 aangeschaft bij manufacturier Vloedgraven in Staphorst. Waarschijnlijk was dit toen de prijs voor een schouderdoek als deze, die in de rouw gedragen kon worden naar de kerk en bij speciale gelegenheden als recepties. De doeken werden ongezoomd verkocht. Ook deze doek is nog ongezoomd en zal ter plaatse niet gedragen zijn. De vouwsporen en speldengaten zijn waarschijnlijk in het museum ontstaan door het gebruik in tentoonstellingen.