Gekleurde jurk van vrouwenkostuum bestaande uit: jurk en jas

TM-4956-276a
voor 1985
Marrakech

De onderkleed is een lange wit-rod-blauw-geel geruite rechte jurk met splitten onder de zijkanten. De jurk heeft een ronde hal waaronder een split waaromheen borduurwerk in roze. de vlindermouwtjes hebben een randje roze bordurwerk, evneals de onderrand en zijsplitten. Bij de hals is links en rechts een in een lus gelegd koord. De bovenkleed is een lichtgrijze rechte jas van kunststof met lnage rechte mouwen. De onderkant heeft links en rechts een split. langs alle randen is een blauw floszijden band, waarlangs borduurwerk in blauw en oker. middenachter is boven en onder een groot ornament. De jas sluit met plastic ritsluiting en heeft op het linkerband lusjes.