Feestanorak voor een man

Doorzoek de website met tags
RV-5796-116
1970-1980
Ammassalik- district

Gemaakt van wit katoen met twee zakken aan de voorzijde. De onderkant is voorzien van een zoom extra katoen. Dit type anorak is overgenomen uit West-Groenland. Het vormt een onderdeel van de mannelijke nationale dracht en wordt gedragen door jongens en mannen tijdens feestdagen zoals verjaardagen, confirmaties, doop en huwelijksplechtigheden, en ook tijdens de Groenlandse nationale feestdag op 21 juni. De leden van het Groenlandse parlement zijn veelal in dergelijke witte anorakken (op de televisie) te zien tijdens feestdagen en plechtigheden. Zo'n witte katoenen anorak draagt hiermee tevens de moderne Groenlandse identiteit van de drager uit.