Face-à-main ofwel springlorgnet, geschakeerde handgreep, zwart en zilverkleurig, ornament onderaan en bovenaan

Doorzoek de website met tags
Museum Rotterdam
1875/1925
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Face-à-main ofwel springlorgnet, twee ronde glazen op sterkte die met elkaar verbonden zijn door een beugel, draaien over elkaar heen bij het toevouwen en klemmen in de bovenkant van de steel. Het handvat is van zilverkleurig metaal met een zwart geschakeerd patroon. Bovenaan en onderaan een bewerkt deel. Halverwege de steel zit een knopje. Door dat naar beneden te schuiven springt het toegevouwen glas uit het lorgnet. Het is verbonden met een verende pin in de steel.