Ensemble bestaande uit witte singlet en lange turnbroek met elastieken over de schouders en onder de voeten

Maker
Simons, Raf
2012.0033
Modemuseum Hasselt
aankoop 2012-04

De modeshow van de lente-/zomercollectie 2005 van Raf Simons vond plaats in de koepelvormige La Géode, gelegen in het wetenschaps-en industriepark in La Villette, Parijs. In deze futuristische ruimte daalden de modellen langs een enorme roltrap naar beneden tegen de achtergrondmuziek van New Order, Vangelis, Front 242 en Orbital. De uitnodiging bestond uit een cryptische lijst van personen, plaatsen en dingen die Raf Simons belangrijk acht voor de wereldgeschiedenis. Het kleurenpalet van de lente-/zomercollectie 2005 bestaat uit zwart, wit en grijstonen. Dit ensemble is een verwijzing naar de Olympische Spelen van 2004 in Athene.