Ensemble bestaande uit witte, katoenen overall en grijs T-shirt met zwarte print

Maker
Simons, Raf
2012.0025
Modemuseum Hasselt
aankoop 2012-04

De titel van de lente-/zomercollectie 2002 luidt: 'Woe to those who spit on the fear generation... the wind will blow it back.' Deze profetische collectie werd geshowd net vóór 9/11 en enkele dagen vóór de G8-top, in een sfeer van politieke spanningen, religieuze paranoia en de angst voor militair globalisme. De modellen droegen hoofddoeken die hun identiteit verbergen en de silhouetten waren bedrukt met luide, politiek gekleurde opschriften. Maar voor Raf Simons draaide ook deze collectie rond jeugd- en subculturen en hun zoektocht naar identiteit.