Ensemble bestaande uit mantel, top en lange broek

Doorzoek de website met tags
Raf Simons (ontwerper)
MMH.2012.0013
Modemuseum Hasselt
1996/1997

Vanaf winter 1996 gebruikt Raf Simons zijn fascinatie voor jeugd- en subculturen als inspiratiebron voor zijn collecties. De video bij deze collectie, getiteld 'We only come out at night', vertelt het verhaal van 11 opgeklede rijkeluisjongeren die zich na een saai feestje, georganiseerd door hun ouders, terugtrekken, zich omkleden in nonchalante vrijetijdskleding, rokend rondhangen, tv kijken, dansen, snooker spelen, geesten oproepen etc. De silhouetten uit die collectie hebben slanke klassieke vormen met verwijzingen naar de punk- en new-wavecultuur. Lange zwarte rechte mantel met onderarmnaden. In de naad een zak. Lange smalle satijnen sjaalkraag. Knoop en knoopsgat als sluiting aan de sjaalkraag. Lange rechte mantelmouw. Middenrugnaad met lange mantelsplit. Mantel is gedubbeld met zwarte satijnen voering. Twee gebiesde binnenzakken. Zwarte wollen top met ritssluiting op de linkerschouder. Ronde halsuitsnijding. De armuitsnijding is uitgediept. De zijnaad heeft een versiering van een zwart lint met zilverkleurige metalen vetergaatjes. De top is volledig gedubbeld met zwarte voering. Zwarte wollen lange broek met vrij rechte pijpen. Lendenband met sluiting van haak en oog en knoop en knoopsgat. Ritssluiting. Schuine steekzakken en twee gebiesde zakken in de rug.