Ensemble bestaande uit lange zwarte gilet en zwarte katoenen broek

Doorzoek de website met tags
Raf Simons (ontwerper)
MMH.2012.0030
Modemuseum Hasselt
2003/2003

De presentatie van Raf Simons' Consumedcollectie vond plaats in de parking van gare Austerlitz in Parijs. De bijbehorende soundtrack bevatte muziek van Joy Division, Tears For Fears en Manic Street Preachers. Met deze collectie tracht Simons de vele gedaanten van consumptie in kaart te brengen zonder waardeoordeel. De collectie is opgedragen aan de mixed-media kunstenaar Ashley Bickerton. In zijn werken worden fotografie en schilderkunst vaak geassembleerd met industriële en gevonden voorwerpen. De collectie is opgebouwd uit zwarte en witte silhouetten in innovatieve stoffen. pbergsystemen voor gadgets en andere consumptieartikelen werden verwerkt in de kledingstukken zoals bij dit ensemble bestaande uit lange zwarte gilet met grote leren zakken en broek. Lange zwarte gilet met leren afwerking. Bovenkant bestaat uit een tricot maasweefsel. Schuine middenvoorpanden en diepe armuitsnijdingen. Middenvoor en armuitsnijding zijn afgewerkt met een leren bies. Twee opgestikte zakken, één met klep die sluit met een drukknoop, de andere met een leren strook om dingen achter te steken. Sluiting van leren lint met drukknoop. Door de opgestikte riemlussen in voorste en rug een brede riem met sluiting van zwart metalen ringen. Aan de onderkant van het bovendeel hangen vier leren zakken met verschillende opbergzakken. In de rug onder de zakken een breed leren heupstuk. De beide zijkanten hebben een leren lus. De binnenkant is gedubbeld met een rekbare voering. Leren hanglus aan de hals in de rug. Zwarte katoenen lange broek met afgeronde steekzakken. Een kleine opgestikte zak aan de rechterkant. Een opgestikte blaasbalgzak op de linkerpijp. Een versiering van een ritssluiting aan de zak en twee opgestikte kleinere zakken boven elkaar. De rug heeft een hoekig platstuk en twee opgestikte zakken. Brede lendenband met riemlussen, die sluit met knoop en knoopsgat. Onder de lendenband links voor en rechts rug een lus met een metalen halve ring. Ritssluiting.