Ensemble bestaande uit donkerblauwe parka en donkerblauwe, geruite, lange broek

Doorzoek de website met tags
Maker
Raf Simons (ontwerper)
MMH.2012.0039
Modemuseum Hasselt
2007/2007

Tegen de achtergrond van Mark Leckey's cultfilm 'Fiorucci Made Me Hardcore' uit 1999 showde Raf Simons zijn lente-/ zomercollectie 2007. Naast de nostalgische silhouetten met verwijzingen naar (school) uniformen bevat deze collectie een aantal ontwerpen met een futuristische invalshoek, gemaakt in lichte innovatieve stoffen en met grafische elementen zoals bij deze anorak. Blauwe anorak bestaande uit een korte fijn geruite vest met opstaande kraag en lange mouwen. Opgestikte afgeronde zak afgebiesd met blauwe bies. Centragenepen in voorste en rug. De kraag gaat over in een los, lang bovenstuk in effen donkerblauwe stof. Ovaalvormige grote uitsnijdingen in het voorste zijn met blauw lint afgebiesd. De bovenste boord van de kraag van de korte vest en de halsuitsnijding van het overstuk zijn met blauw lint afgebiesd. Het bovenstuk heeft lange mouwen met aan de elleboogkant een lange split afgewerkt met een blauw bieslint. De mouwen van de korte vest worden in de mouwen van het bovenstuk geschoven. Het bovenstuk heeft in de rug een grote split die ter hoogte van het schouderblad afgerond is. De split is afgeboord met een blauw bieslint. De split wordt toegehouden door een verschuifbare pat en metalen halfringen. De twee vesten sluiten met één doorlopende metalen ritssluiting. Het geheel is gedubbeld met een zwarte, satijnen voering en heeft een binnenzak. Donkerblauwe geruite lange broek met schuine steekzakken en ritssluiting. Voorste heeft een lendenband die sluit met haak en oog en knoop en knoopsgat. De pijp van het voorste heeft een afgerond tussenstuk. Een opgestikt afgerond stuk aan de zijnaad loopt van aan de heupen tot aan de zoom over de pijp van het voorste. Boven dit zijstuk nog een opgestikt afgrond zijstuk dat aan de bovenkant open is en fungeert als zak. De rug heeft een afgerond platstuk en twee splitzakken. Alle ronde naden en de zakken van de rug zijn afgewerkt met een blauw bieslint. Aan de binnenkant van de pijpen ter hoogte van de knie een metalen ring met gaas.