Een witte katoenen blouse, onderdeel van een driedelige kledingset van een non.

Doorzoek de website met tags
RV-4626-32a
20e eeuw voor 1971
Thailand

Onderdeel van een driedelige kledingset c.q. kostuum van een non. Een helder witte katoenen blouse met ronde hals en knoopjes aan de voorzijde. De nonnen kun niet opgenomen worden in de Sangha, de Boedddhistische monnikenorde. Zij laten het hoofd kaalscheren en trekken de witte kleding aan uit devotie. De nonnen zijn meestal oude vrouwen die met vroomheid en het verrichten van karweitjes in het klooster hopen een extra hoeveelheid verdienste te unnen verzamelen. Volgens de mening van de Thaise mensen zou de nonnenorde uit de tijd van Boeddha al lang uitgestorven zijn omdat er geen nakomelingen geboren worden.