Doopjurk van witte batist met broderie anglaise

Doorzoek de website met tags
Museum Rotterdam
1875/1925
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Doopjurk van witte batist met een brede rand broderie anglaise (36 cm) en verder florale strooimotieven in dezelfde techniek. Voor de pas, die op de natuurlijke taillelijn eindigt, is kant gebruikt zoals die van de onderkant van de rok. Zowel pas aan de voorkant, als de halslijn op de rug en de armsgaten krijgen luchtigheid door de gekartelde onderkant van de kant als garnering te gebruiken. Langs de halslijn een minuscuul tulekantje, strak aangezet. Sluiting op de rug met twee knoopjes en twee strikbandjes.