Doopjurk van wit mousseline, prinsesselijn met een zandlopervormig front van broderie en kant, strikbanden

Museum Rotterdam
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Doopjurk (of babyjurk) van ivoorkleurig mousseline of batist. Lange wijduitlopende jurk met een ronde hals en lange mouwen. Model met verhoogde taille en een ingezet zandlopervormig front. Doorlopende split middenachter met sluiting door middel van drie knopen. Vetertje in hals en mouwen, en twee strikbanden. Broderiestrook langs het zandloperfront. Het front is een tussenzetsel van afwisselende banen broderie en kant. Smal randje kant langs de ronde hals.