Donkerblauwe imitatie-suède rok, hesje en ceintuur

4

Donkerblauwe imitatie-suède (alcantara) rok en hesje met borduursel en bijpassende ceintuur.

Maker
Peter Ackermann
68407-1-3
Museum Rotterdam
1970/1980
Opschriften
Label: "PETER ACKERMANN MODELL".
St. Historisch Kostuummuseum.

9 mrt 2017

Beste,
Begin dit jaar mijn grootmoeder verloren en met groot verdriet haar kast uit moeten ruimen. Daar kwam ik een jas tegen met 't label 'Peter Ackermann model'. Op Google kan vrijwel niks vinden en stuiten ik op uw site. Kunt u mij iets vertellen over wie Peter Ackermann is of was? Mijn Grootmoeder heeft in haar jongere jaren zelf kleding gemaakt voor het Koningklijke familie en was ergnieuwschierig.

Met vriendelijke groet,
Danielle Koelewijn

10 mrt 2017

Beste Danielle, dank voor deze aanvulling. Wij zullen dat navragen bij twee van onze collega's.

15 mrt 2017

Beste Danielle, we hebben het voor je nagekeken. De stukken in de collectie van Museum Rotterdam met dit label zijn in 1987 geschonken aan het voormalig Historisch Kostuummuseum en later in de collectie van Museum Rotterdam terechtgekomen. De schenkster was klant van de partner van de directeur van het museum: Carl van Gorcom, couturier in Utrecht. Meer is helaas niet bekend.

25 mrt 2017

Beste. Hartelijk dank voor het uitzoeken van deze informatie.
Mvg Danielle.