Doek van een Méokrijger

Doorzoek de website met tags
RV-2663-10
voor 1947
Timor

Een kleine smalle doek gemaakt van geweven katoen. De doek behoort tot de uitrusting van een Méokrijger. De doek heeft een wit middenvlak. Aan beide kanten van dit vlak een identieke versiering, een band bestaande uit drie banen, de buitenbanen hoofdzakelijk roodbruin van kleur, de middenbaan licht van kleur met geometrische motieven in zwart. Aan beide kanten tien korte repen, waarvan de de uiteinden uit korte kralensnoeren in blauw, wit en zwart. De repen zijn rood van kleur met een middenvlak met twee langsstrepen.