Ceremoniële bruine doek met geometrische motieven

Doorzoek de website met tags
RV-5969-40
1937-1939
Mixco

Functie: Een servilleta gebruikt door de cofradia om kaarsen of beelden in te wikkelen om mee te nemen naar de ceremoniën. Beschrijving: Dit doek is geweven in licht bruin met strepen en motieven in rood, geel, licht blauw, groen en wit. Tussen de golvende strepen in de breedte van het doek lopen ook banen met een zigzag motief en een kruis motief (X). De uiteinden zijn niet versierd. Techniek: Deze servilleta is op een heupweefgetouw geweven. De draad is zelf gesponnen en onregelmatig geverfd. Toelichting: Deze servilleta is daadwerkelijk gebruikt voor ceremoniële doeleinden te zien aan de residu die achter is gebleven op de stof. Het strepenpatroon is een Europese inspiratie.