Cape van danskostuum (Danza de Satanás)

Doorzoek de website met tags
RV-4623-1b
[NI]
La Paz (BOL)

Het danskostuum dat gebruikt wordt in "La Diablada" - de duivelsdans - ook wel "Danza de los Diablos" of "Danza de Satanás" genoemd, bestaat uit diverse onderdelen, waaronder een donkerrode, fluwelen cape, deels verzwaard met karton en doorzichtig plastic. De cape is centraal geborduurd met een grote drakenkop, een weergave van het masker dat onderdeel is van het danskostuum. De cape is langs de onder- en zijkanten afgezet met een brede decoratieve rand die verdeeld is in elf vakken. Deze zijn geborduurd met verschillende voorstellingen (slang, engel, draak) in paren gegroepeerd rondom een centrale duivelskop. De kaders rondom de motieven bestaan uit gekleurde, glazen 'stenen' en/of imitatieparels.