Buisje van zwart serge

1800 - 1950
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1966-05-31

Buisje van zwart serge met omslagen. De hals is met roze-blauw zijden koor afgewerkt en de mouwen met bruin-geel wollen band. De mouwen zijn gevoerd met bruin linnen. De voor- en achterpanden zijn gevoerd met blauw baai. Buisje met omslagen, zwarte serge, sluiting middenvoor, splitjes ingeknipt in voorpanden. "Zij"naden achter met splitjes, achterpand langer. Lage vierkante halsuitsnijding met rose-blauw zijden koor afgewerkt. Mouwen met split, afgewerkt met bruin geel wollen en voor een stukje gevoerd met de zwarte serge van de buitenzijde, de rest van de mouwen gevoerd met bruin linnen, voering voorpanden en achterpand blauw baai.