Bruidsjapon en bijpassende schoenen (jasje)

Bolk, Ans
KA 20836.3
Amsterdam Museum
Credits
Onderzoek naar en fotografie van de 20e en 21e-eeuwse kostuums van het Amsterdam Museum zijn mede mogelijk gemaakt door financiële steun van het Barbas- Van der Klaauw Fonds en het Prins Bernhard Cultuurfonds.
aankoop 2001

Jasje, boleromodel, met wijde hals. Jasje is sterk getailleerd door in vorm gestikte smale plooien. Achter eindigend onder taille in geplooid schootje. Lange mouw, bij kop licht gerimpeld aangezet, van elleboog tot pols zijn er vijf ingestikte naaldplooien eindigend in losse plooien van ca. 5,5 cm. Schootje is tegengevoerd met shantoeng. Lijfje en mouwen zijn tegengevoerd met beige voeringzijde. Sluiting middenvoor door middel van stofknoop en passepoilé-knoopsgat.