Broek van een kostuum

Doorzoek de website met tags
onbekend
006417-b
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1900 - 1958
Credits
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
opdracht 1958-10-31

Broek van een zwart kostuum van wol, bestaande uit een jas en broek. Het kostuum is gemaakt van duffelse stof, voor de winter. De twee onderdelen zijn genummerd -a en -b. De jas heeft middenachter 3 spieën en aan de zijkant 2. Aan de voorkant heeft de jas een rij zijden knoopjes en aan de andere kant een rij nepknoopsgaten. De broek heeft een met zwart katoen gevoerde split aan de voorzijde en een sluiting met knoop en knoopsgat. Bovenaan heeft de broek een 4 cm brede tailleband waarin de stof geplooid is. De broek heeft twee steelzakken, pijpen op driekwart lengte en is aan de onderzijde geplooid gestoken in een 3 cm brede band.