Broche (multiple) van gerecycled glas en brandnetelgaren

Greef, Willemijn de
BK1016a=c
TextielMuseum
2010-2010
aankoop 2010

Broche bestaande een handgeblazen kraal, uit gerecycled glas, omwikkeld met handgesponnen brandnetelgaren en voorzien van een zilveren speld. De ontwerpster maakte een serie multiples (50), naar aanleiding van het halssieraad 'Groen 01', dat zij op uitnodiging van het Textielmuseum vervaardigde. Dit exemplaar heeft nr. 24/50. Het sieraad zit in een kartonnen doosje (b), waarin een (vouw)folder (c) zit, die de ontwerpster heeft laten drukken. Hierop zijn diverse schetsen van het geknoopte touw, de gipsen glasmal en de handgeblazen glazen kralen zijn afgebeeld. Hij is tweezijdig bedrukt.