Bril (zonder glazen), afgeronde driehoekige glazen, montuur van blank metaal en transparant kunststof, veren flexibel en omgebogen

Doorzoek de website met tags
Museum Rotterdam
1925/1940
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Bril met afgeronde driehoekige glazen, echter geen glazen meer in het montuur. Het montuur rond de glazen is van blank metaal met een laag transparant kunststof bekleed. De glazen zijn verbonden door een zadelbrug, een iets naar achter stekende W-vormige brug, met een fijne decoratie, waaraan ovale flexibele neussteunen van kunststof met een paarlemoer-achtig uiterlijk. De veren zijn het eerste deel plat en dun met een fijne decoratie, achteraan smal rond en flexibel en sterk gebogen met aan het eind een metalen knopje.