Bril, ovale glazen op sterkte, dik montuur van beige-bruin gemarmerd semi-transparant kunststof, imitatie-hoorn

Doorzoek de website met tags
Museum Rotterdam
1968/1972
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Bril met ovale glazen op sterkte. Vrij dik en opvallend montuur van lichtbruin en donkerbruin gemarmerd semi-transparant kunststof. Het montuur heeft geen neussteunen. De brug en het montuur zijn uit één stuk. De veren zijn glad, hebben een metalen kern en lopen iets naar binnen toe af. Aan het eind is maar een kort deel licht naar beneden gebogen. De oorsteunen eindigen in een plat lepelvormig deel. Veren en montuur zijn door middel van een scharnier verbonden.