Bril, afgeronde driehoekige glazen, montuur van zilverkleurig metaal, deels met schildpad-achtig kunststof bedekt, veren flexibel en omgebogen

Doorzoek de website met tags
Museum Rotterdam
1900/1940
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Kinderbril van blank metaal met een patroontje op de neusbrug en veren. Het montuur heeft plaats voor afgeronde driehoekige glazen, die echter ontbreken. Rondom de glazen zit een bekleding met een rood-bruin gevlamd materiaal dat lijkt op schildpad. Tussen de glazen een vrij hoge zadelbrug en twee ovale neussteunen van kunststof met een paarlemoer-achtig uiterlijk. De veren zijn deels van smal en plat metaal, het achterste deel is flexibel en omgebogen om achter het oor te haken. Het deel achter de scharnier bij het montuur is haaks naar buiten toe gebogen waardoor de afstand tussen de veren breder is dan de breedte van het montuur.