Brief onderdeel van ronde kap

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1925 - 1975
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
onbekend

De brief is een onderdeel van een ronde kap, een hoofdbedekking van een volwassen vrouw. De brief welke is vervaardigd van stevig karton, dient ervoor om deze ronde kap aan de voorzijde vorm te geven, en wordt met een keperband om het hoofd gebonden.Ronde kap gedragen door vrouwen boven de 18 jaar. Tot 1960 kwam de ronde kap vrij algemeen voor. Hoe groter de brief, hoe ouder het type muts. Onderdeel van ronde kap. Stuk rond gebogen karton aan bovenzijde ovaal aan achterkant van de voorzijde versterkt met extra karton. Onderzijde omgehaald met wit garen, wit beige; keperband aan linkerzijde.