Borsikkie voor het kind in het pak

Doorzoek de website met tags
Maker
onbekend
020669
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1850 - 1950
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1987-03-11

Borsik voor een jongen gemaakt van kleurige flanel in groen, rood, lichtgeel en oranje. De hals is afgezet met rood-zwart geblokte katoen. De polsen en het achterpand zijn afgewerkt met zwart-rood wollen koor met een groen en geel spiegeltje. Het voorpand is gevoerd met lila damast met lichtgele motieven en de rugpanden met donkerblauw-gele batikstof. Door de kleurstelling van het koor is deze borsik gedragen bij de lichte rouw, Flanel, groen met rood, lichtgeel en oranje, hals afgezet met rood-zwart geblokte katoen, rugpand en mouwen afgewerkt met zwart-rood wollen koor met groen en geel spiegeltje, voorpand gevoerd met lila damast met lichtgele motieven, rug met donkerblauw- gele batikstof, lichte rouw, voor daags.