Borsikkie gedragen door het kind in het pak

Doorzoek de website met tags
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1900 - 1950
Credits
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1988-05-10

Borsik voor een jongen gemaakt van paars flanel met een bladmotief. De mouwen, achterpanden en een deel van het voorpand zijn gemaakt van roodzwarte japonstof. De achterpanden, polsen en slippen zijn afgezet met geel wollen koor met wit en zalmkleurig spiegeltje. Het halsje is afgezet met steenrode stof met een fijn licht streepje. Het jakje is gevoerd met wit katoen. Voorpand paars flanel met bladmotief, mouwen achterpanden en deel voorpand roodzwarte japonstof; verlengde achterpanden, rechter achterpand en mouwen afgezet met geel wollen koor met wit en zalmkleurig spiegeltje, halsje afgezet met steenrode stof met fijn licht streepje, wit katoenen voering, haken en ogen sluiting. Borsikkie, gedragen door het kind in het pak Marken, 1900 - 1950 katoen Borsik of jongensjasje voor de winter. Gemaakt van paars flanel met bladmotief. De mouwen, achterpanden en een deel van het voorpand zijn gemaakt van roodzwarte japonstof. De achterpanden, onderkant van de mouwen en slippen zijn afgezet met geel, wollen koor met wit en zalmkleurig spiegeltje. Het halsje is afgezet met steenrode stof, met een fijn, licht streepje. Het jakje is gevoerd met witte katoen.